Wednesday, February 18, 2009

kawan lama dan baru ku

Assalamualaikum kawan-kawan ku. Baik kawan baru maupun kawan lama yang pernah aku bermain galah adang, konda-kondi, getah bulat, batu seremban, hoki kayu batang getah, meriam buloh pas time berbuka puasa , pergi solat tarawikh semata-mata nak makan moreh mak-mak kita bawak kat surau, gaduh, mencuri tebu makyam, mencuri pisang mak lang biah, menyelongkar dapor mak cik munah . mandi sungai waktu hujan tak berhenti 3 hari tiga malam.main rakit pelepah pokok rembia. pergi menjala, pergi menajo ikan sembilang kat sungai linggi, pergi menimba sungai belakang rumah, pasang jaring kat lombong dusun dan tak lupa pergi mengintai kat rumah pengantin baru time tido...seronok..kalo boleh nak balik semula time budak-budak macam dulu.

antara nama kawan ku yang masih aku ingat:
1.atan comot
2.tajul jawo
3.mi songeh
4.ajai kontot
5.amie montel
6.samsul gigi tonggeng
dan ramai lagi

kawan-kawan sekolah rendah.
1.kamil jamai
2.ami tapa
3.najman sontel
4.zarimah karia dan lain-lain lagi.

kawan-kawan sekolah menengah ting. 4 dan 5 sains ( sm rantau )

1.sdr suhaimi aris ( kg permatang pasir linggi )
2.cikgu adam karim ( sekarang kat smk kgv )
3. gan bing tong ladang sagga
4.yup sem fuh ladang siliau
5.ramasamy ulu kanchong

kawan sekolah menengah atas( kgv seremban)

1.sdr Ahmad khushairy..my best frend ( Ampangan )

rakan maktab perguruan (IBKL sekarang IBMM). rakan kat maktab guru yang masih aku ingat nama-nama mereka.

1. cikgu aziz jaafar sharif (jawa tanjung karang )
2.cikgu rosli aziz (balik pulau)
3.cikgu razali awang (alor setaq)
4.cikgu rozaino (pilah)
5.cikgu tajuddin (baling)
6.cikgu Wafdi kamil yusoff ( tg malim)
7.cikgu aznan (kat smk bukit saujana pd)
sekadar beberapa nama...yang lain jgn marah sebab aku tak catat ni.

sudah sampai masa aku mengingati kalian. Aku terpanggil untuk menyediakan blog yang tak seberapa ini untuk mencari dan mengumpulkan semula memori aku bersama mu dahulu.

aku berdoa semoga aku dapat berjumpa kalian pada suatu hari nanti walaupun aku sudah berada di alam bersara. kepada kawan-kawan ku. sesiapa yang mempunyai anak dara/bujang jangan lupa jemput kenduri menerima menantu. heheheh

shamizan_09

No comments:

Post a Comment